API

Podpowiedź

Dokumentacja API do najnowszej wersji systemu: api.thulium.pl

Twoja indywidualna dokumentacja do API wraz z przykładami dla Twojego systemu znajduje się pod adresem: https://{NAZWA_SYSTEMU}.callcenter.pl/docs/api

Czym jest API?

Każdy system założony na callcenter.pl jest dostępny przez API (REST). API to zestaw metod i narzędzi umożliwiających budowanie aplikacji z wykorzystaniem funkcji callcenter.pl. Dzięki temu jesteś w stanie sam stworzyć integrację z systemem, w którym pracujesz na co dzień.

Przykłady akcji, jakie możesz wykonać dzięki API:

  • Tworzenie i zasilanie kampanii (outbound),
  • Pobieranie listy osób oczekujących w kolejce i na IVR,
  • Pobieranie przewidywanego czasu oczekiwania w kolejce,
  • Zestawienie połączenia (click to call),
  • Pobieranie i streaming nagrań.

Dzięki API możesz otrzymywać notyfikacje, przy zdarzeniach które mają miejsce w callcenter.pl.

Przykłady:

  • Klient czeka w kolejce,
  • Agentowi dzwoni telefon,
  • Agent odebrał połączenie,
  • Agent zakończył połączenie.

Przy tych zdarzeniach wysyłany jest zestaw informacji, który pozwala w pełni takie zdarzenie obsłużyć (np. nazwa kolejki, numer dzwoniącego, numer agenta, data, czas trwania połączenia, czas billingowy itp.).

Scenariusze użycia

Przykład zastosowania API: Korzystasz z aplikacji webowej do obsługi zamówień. Chciałbyś, aby po odebraniu połączenia Twojemu agentowi wyświetliła się karta klienta, który właśnie dzwoni. Dzięki API dostaniesz notyfikację o takim zdarzeniu. W notyfikacji będzie m.in. numer telefonu, co pozwoli zidentyfikować Ci dzwoniącego klienta. Możesz teraz zareagować na to zdarzenie i w swojej aplikacji automatycznie otworzyć agentowi kartę klienta.

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.