Podłączanie telefonów stacjonarnych

Aplikacja Thulium posiada wbudowany softphone pozwalający na odbieranie i wykonywanie połączeń. Jeśli jednak chcesz korzystać z zewnętrznych telefonów stacjonarnych musisz odpowiednio skonfigurować ustawienia telefonu.

Pokażemy Ci jak to zrobić krok po kroku.

Konfiguracja konta SIP

Z zakładki Administracja wybierz Telekomunikacja → Konta SIP.

file

Na ekranie pojawi się tabela z dostępnymi kontami SIP. Przejdź do edycji wybranego telefonu - kliknij ikonę file znajdującą się w kolumnie Edytuj.

file

Na karcie pojawi się okno z ustawieniami wybranego konta SIP. W polu Telefon sprzętowy wybierz "inny softphone".

Do konfiguracji telefonu będziesz potrzebował: numer wewnętrzny konta SIP i hasło.

file

Czy wiesz, że...

Masz możliwość przypisania kont SIP do poszczególnych użytkowników. Rozwiń pole Użytkownik i wybierz osobę, którą chcesz przypisać do konta.

Pozostałe pola pozostaw bez zmian. Zapisz ustawienia klikając przycisk file.

W przypadku dokonania zmian w ustawieniach kont SIP konieczne jest wygenerowanie konfiguracji. Na ekranie pojawi się komunikat - kliknij w znajdujący się tam link lub wejdź w Administracja → Generowanie konfiguracji.

file

Konfiguracja telefonu stacjonarnego

Należy przejść do edycji ustawień telefonu w przeglądarce - w polu adresu wpisz numer IP telefonu, który konfigurujesz. Adres IP znajduje się najczęściej w menu telefonu (w przypadku problemów zapoznaj się z jego instrukcją).

W zależności od telefonu może pojawić się okno logowania - do telefonów często dołączone są dane dostepowe do panelu konfiguracyjnego.

W ustawieniach powinieneś:

  • wpisać numer wewnętrzny konta SIP i hasło (znajdziesz je w oknie edycji kont SIP), w zależności od modelu numer wewnętrzny może być wpisywany w kilku miejscach
  • wpisać nazwę serwera czyli nazwa_instancji.callcenter.pl
  • odblokować port 15060

Poniżej przedstawiono przykładowy panel konfiguracyjny telefonu Polycom.

file

Po wpisaniu danych sprawdź poprawność konfiguracji. Z zakładki AdministracjaMonitorowanie → Stan SIP. Jeśli telefon będzie poprawnie skonfigurowany z Thulium konto SIP podświetli się na zielono.

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.