Tworzenie kampanii

Kampanie pozwalają Ci na zorganizowane wykonywanie połączeń wychodzących np. w celu sprzedaży czy badania opinii klientów. Kampanie ułatwiają pracę twoich agentów i wpływają na efektywność procesu sprzedaży poprzez zaautomatyzowane podawanie rekordów oraz możliwość nadania statusów systemowych np. do dzwonienia.

Z zakładki Kampanie wybierz Zarządzanie → Kampanie.

file

Na ekranie pojawi się tabela z utworzonymi kampaniami. Nową kampanię dodasz rozwijając przycisk file. Wybierz rodzaj kampanii spośród:

  • Telefoniczna - jest to najczęstszy typ kampanii, agenci wykonują połączenia przy użyciu telefonu stacjonarnego lub wewnętrznego softphone'u
  • Automatyczna - klient odbierając telefon usłyszy nagrany wcześniej komunikat, po czym połączenie jest zakończone
  • Faxowa - klientowi przesyłany jest faks
  • Oddzwonienia - specjalny rodzaj kampanii umożliwiający oddzwonienie do klientów, którym nie udało połączyć się z wolnym agentem. Oddzwonienia zostały omówione w osobnym artykule - Oddzwonienia.

file

Kampania telefoniczna

Parametry:

Ogólne
  • ID - unikalny 5-cyfrowy identyfikator kampanii, numer ustawia się automatycznie zgodnie z kolejnością, ale możesz go zmienić według własnych potrzeb
  • Nazwa - wpisz nazwę kampanii
  • data od - do - określ czas trwania kampanii

Czy wiesz, że...

Jeśli chcesz, aby kampania była bezterminowa drugie pole zostaw puste. W przypadku przeterminowania kampanii jej funkcjonalność zostanie ograniczona - będą wtedy wykonywane połączenia tylko na rekordy, które są umówione (ze statusem Kontakt nie wcześniej niż oraz Mój rekord), a nie na nowe rekordy.

Szczegóły
  • Dialer - określ typ dialera (preview, progressive lub predictive)
  • Godziny pracy - wybierz w jakich godzinach kampania ma być aktywna.
  • Kolejność - kolejność w jakiej kampania będzie przeprowadzana. W przypadku kampanii posiadających tą samą kolejność parametrem decydującym jest parytet
  • Parytet - ilość wykonywanych połączeń z danej kampanii, zobacz: Parytet i kolejność.
  • Kampania zasilana z CRM - zaznacz tą opcję jeśli chcesz zaimportować klientów z bazy CRM

Ważne

Po zapisaniu nie będziesz miał możliwości zmiany typu importu.

Zaawansowane
  • Skrypt - możliwość dołączenia skryptu (ankiety)
  • Czarna lista - możliwość wprowadzenia numerów, do których połączenia nie będą wykonywane, zobacz: Czarne listy

file

Po uzupełnieniu kliknij danych file.


Po wejściu w wybraną kampanię możesz zobaczyć ustawione parametry oraz informacje na temat rekordów.

  • Nie dzwonić i odrzucone - jest to suma liczby połączeń, które zostały oznaczone statusem Nie dzwonić oraz odrzuconych przez klientów
  • Wszystkie- liczba wszystkich połączeń w kampanii
  • Procent ukończenia- postęp przeprowadzanej kampanii (w ilu procentach została ukończona)

Dodatkowo w ramce pojawiają się aktualne informacje na temat stanu kampanii.

  • aktywność kampanii
  • ilość aktualnie dostępnych rekordów
  • liczba zalogowanych agentów

file

W prawym górnym rogu strony pojawiają się następujące opcje:

  • Klonuj - możliwość utworzenia klonu kampanii o domyślnej nazwie "Klon:nazwa kampanii", którą można dowolnie zmienić. Numer kampanii ustawiany jest jako kolejny po kampanii kopiowanej
  • Import - możliwość importu klientów z bazy CRM lub z pliku CSV, zobacz: Import klientów do kampanii CRM, Import klientów do kampanii CSV
  • Dezaktywuj - dezaktywacja kampanii
  • Agenci - dodawanie agentów do kampanii
  • Usuń - usuwanie kampanii
  • Edytuj - edycja kampanii

file

  • file - konfiguracja zaawansowanych parametrów kampanii:
    • Struktura CRM - pozwala na dostosowanie wyglądu karty kampanii, zobacz: Struktura CRM
    • Szablony - szablony wiadomości SMS
    • Konfiguracja - możliwość ustawienia bardziej zaawansowanych ustawień kampanii

Kampania automatyczna

Parametry:

Ogólne
  • ID - unikalny 5-cyfrowy identyfikator kampanii, numer ustawia się automatycznie zgodnie z kolejnością, ale możesz go zmienić według własnych potrzeb
  • Nazwa - wpisz nazwę kampanii
  • Data od-data do - określ czas trwania kampanii
  • Aktywna - określ aktywność kampanii
Szczegóły
  • Godziny pracy - wybierz w jakich godzinach kampania ma być aktywna
  • Grupa - wybierz grupę kampanii
  • Kolejność - kolejność w jakiej kampania będzie przeprowadzana. W przypadku kampanii posiadających tą samą kolejność parametrem decydującym jest parytet
  • Parytet - ilość wykonywanych połączeń z danej kampanii, zobacz: Parytet i kolejność
Pliki
  • Plik do odtworzenia - załącz nagranie, które zostanie oddtworzone poszczególnym osobom

file

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.