Import klientów do kampanii - kampania CRM

W Thulium masz dwa rodzaje kampanii - kampanię CRM oraz kampanię CSV. Od tego jaki typ wybierzesz będzie zależało późniejsze importowanie rekordów. Wyboru dokonujesz przy tworzeniu kampanii.

Ważne

Po utworzeniu kampanii nie będzie można zmienić jej typu.

KAMPANIA ZASILANA Z CRM

Jeśli korzystasz z bazy klientów umieszczonej w naszym CRM-ie możesz ich w łatwy sposób dodać ich do kampanii. Przy tworzeniu kampanii zaznacz opcję Kampania zasilana z CRM.

file

Po jej zapisaniu w zakładce Importuj pojawiają się dwie ikony:

file - CRM

file - CRM na podstawie CSV

file

  • CRM

Po kliknięciu ikony file zostaniesz przeniesiony do bazy klientów umieszczonej w CRM-ie. Za pomocą filtrów wyszukaj klientów, których chcesz dodać - kliknij przycisk file. Jeśli lista klientów się zgadza kliknij file.

file

Po poprawnym zaimportowaniu pojawi się następujący komunikat:

file

Możesz także dodawać pojedynczych klientów z listy po prostu klikając w nich.

file

  • CRM na podstawie CSV

Import do kampanii CRM na podstawie CSV pozwala zaimportować rekordy z CRM do kampanii na podstawie identyfikatorów klientów zapisanych w pliku CSV. Podczas takiego importu nie ma możliwości dodania dodatkowych parametrów, możesz jedynie ustawić status w kampanii.

Kliknij ikonę file (CRM na podstawie CSV) - zostaniesz przeniesiony na stronę importu.

file

Kliknij przycisk file i wybierz:

  • kodowanie pliku; określa w jaki sposób kodowane są polskie znaki - najlepiej ustawić je na UTF-8
  • separator pola, który określa w jaki sposób rozdzielone są pola (kolumny), domyślnie: przecinek

Parametry te powinny być zgodne z plikiem CSV, na podstawie którego dokonujesz importu.

file

Ważne

Pole "Identyfikator CRM" jest wymagane.

file

Importując klientów z gotowych plików CSV możesz dodać także statusy jakie posiadały rekordy np. w innej kampanii (w pliku powinny być osobne kolumny dotyczące nazwy statusu oraz daty kontaktu i przypisanego agenta).

Statusy będą aktywne w nowej kampanii (nie będą traktowane jako tekst tylko jako status systemowy). Jeśli przykładowo jednemu z klientów kampanii przeprowadzanej wcześniej został przypisany status Mój rekord, w którym określono datę ponownego kontaktu i agenta, który zajmował się kientem, to po zaimportowaniu rekordu podczas prowadzenia nowej kampanii połączenie będzie zestawione właśnie temu agentowi w określonym dniu.

Importować kontakty możesz także wchodząc w wybraną kampanię, rozwijając Import i wybierając odpowiednią opcję.

file

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.