Dokumentacja

Integracja - EmpikPlace

EmpikPlace to marketplace działający w ramach platformy empik.com. Ma znaczącą rolę w e-commerce i jest miejscem pozwalającym dotrzeć do różnorodnej i licznej grupy docelowej. Jest też najlepiej ocenianą aplikacją zakupową w Polsce.


Na skróty


Zakres integracji

Integracja Thulium z EmpikPlace zakłada:

  • Tworzenie zgłoszeń na bazie wiadomości Klientów,
  • Ułatwienie komunikacji z Klientami poprzez wykorzystanie systemu zgłoszeń Thulium,
  • Odpowiednie kategoryzowanie spraw związanych z wiadomościami EmpikPlace,
  • Przypisywanie zgłoszeń do rekordów w CRM na bazie ID Klienta,
  • Dodawanie klienta do CRM w przypadku braku takowego,
  • Zastosowanie automatycznych odpowiedzi do Klienta,
  • Informowanie o liście produktów i zamówieniu wobec którego tyczy się konwersacja.

Ważne...⚠️

Należy utworzyć dedykowane pole specjalne typu tekst (CRM), w które wpisane zostanie ID Klienta EmpikPlace niezbędne przy dodawaniu klienta do CRM.

Konfiguracja integracji:

  1. W zakładce Administracja, odnajdź sekcję CRM i wybierz opcję Pola specjalne.

file

  1. Kliknij przycisk file, a następnie wprowadź dowolną nazwę (np. Empik ID). Upewnij się, że nowe pole jest typu Tekst i potwierdź utworzenie nowego pola specjalnego przyciskiem file.

file

  1. Następnie przejdź do sekcji Administracja i wybierz Zaawansowane → Integracje.

file

  1. Z panelu dostępnych integracji wybierz EmpikPlace z sekcji E-commerce.

file

file

Klucz API znajdziesz w panelu EmpikPlace klikając w Profil, a następnie Klucz API:

file

Po wprowadzeniu danych autoryzacyjnych w panelu Thulium należy kliknąć file celem uwierzytelnienia integracji. Jeżeli uwierzytelnienie zakończy się sukcesem pojawi się na ekranie stosowna informacja:

file

Klikając w przycisk file możemy uruchomić ponowne uwierzytelnienie.

Po uwierzytelnieniu aplikacji należy uzupełnić Pozostałe dane.

file

  • Nazwa integracji - nazwa wewnętrzna danej integracji EmpikPlace,
  • Identyfikator klienta - pole specjalne do przechowywania ID klienta,
  • Kolejka zgłoszeń - kolejka, do której będą wpływać wiadomości,
  • Kategoria zgłoszeń - kategoria, która będzie przydzielana zgłoszeniom powstałym na bazie wiadomości z EmpikPlace.
  1. Po skonfigurowaniu integracji należy kliknąć file lub file by ją od razu uruchomić.

Czy wiesz, że...💡

System pobierze tylko te konwersacje, w których pojawiła się wiadomość po włączeniu integracji.

Ważne...⚠️

Należy pamiętać by stopka była skonfigurowana w trybie tekstowym, nie może ona być jako HTML (zdjęcia, linki etc.). Przykładowa zalecana sygnatura dla EmpikPlace: file Podobna zasada tyczy się Automatycznych odpowiedzi w ramach kolejki, poniżej zalecany przykład: file

Funkcje integracji:

Zgłoszenia z EmpikPlace pojawią się na liście z oznaczonym Źródłem jako EmpikPlace:

file

By wyszukać takie wiadomości można skorzystać z filtra Źródło i wybrać EmpikPlace.

file

W przypadku rozmowy z klientem spoza CRM zgłoszenie będzie przypisane do ID Klienta:

file

Wiadomości od Klienta spoza CRM będą oznaczone w następujący sposób:

file

Konwersacje od osób z Twojego CRM Thulium będą powiązane z danym rekordem.

file

Ważne...⚠️

W ramach obsługi EmpikPlace w Thulium nie ma możliwości przypisywania Klienta CRM dla już dodanych zgłoszeń tego typu.

Wiadomości od Obsługi wysłane z poziomu EmpikPlace pojawią się również w zgłoszeniu Thulium.

file

W zgłoszeniu pojawiają się również wiadomości od Operatora, które będą wyglądać w następujący sposób:

file

W prawej sekcji zgłoszenia zawarte są takie informacje jak:

file

  • Numer zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie z możliwością przejścia do takowego w EmpikPlace,
  • Lista produktów przypadających na dane zamówienie,
  • Możliwość przejścia do konwersacji z poziomu EmpikPlace.

Okno dialogowe pozwala na wysyłkę wiadomości do Klienta w ramach danej konwersacji bądź na pozostawienie wewnętrznego komentarza.

file

Wiadomość do Klienta może być tylko w formie tekstowej - to samo tyczy się całości formatu wiadomości (stopka etc.).

Do danej wiadomości można dodać załącznik klikając file. Limit dla całej konwersacji to 10 MB

Zakładając nowy rekord w CRM klient zostanie dodany z uzupełnionym polem specjalnym.

file

file


Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.