Role użytkowników

Role są parametrem pozwalającym na pogrupowanie użytkowników i nadanie im uprawnień. Tworząc rolę określasz do jakich zakładek będą mieć dostęp użytkownicy do niej przypisani. Najczęściej agenci mają ograniczony dostęp i nie widzą parametrów konfiguracyjnych oraz większości raportów.

Dzięki utworzeniu ról proces konfiguracji przebiega o wiele szybciej - zamiast nadawania uprawnień pojedynczym użytkownikom wystarczy nadać im odpowiednią rolę. W przypadku, gdy będziesz potrzebował dodać lub usunąć uprawnienie dla agentów wystarczy, że edytujesz rolę - zmiany zostaną dokonane dla wszystkich użytkowników przypisanych do roli.

Z zakładki Administracja wybierz UżytkownicyRole.

file

Domyślnie w systemie masz utworzone dwie role - Agent oraz Admin.

file

Wybierając z kolumny Uprawnienia symbol file możesz zobaczyć jakie zakładki są widoczne dla tej roli, zobacz: Uprawnienia użytkowników

file

Przejdźmy do utworzenia nowej roli - kliknij przycisk file znajdujący się po prawej stronie nad tabelą.

file

W polu wpisz nazwę roli i kliknij przycisk file

file

Utworzona rola pojawi się w tabeli - kliknij przycisk file, żeby nadać dostęp do zakładek i modułów.

file

Zaznaczając odpowiednie checkboxy wybierz do czego będą mieć dostęp użytkownicy przypisani do tej roli.

file

Następnie kliknij przycisk file.


Nowo utworzoną rolę będziesz mógł dodać podczas tworzenia lub edycji nowego użytkownika (Administracja → Użytkownicy → Użytkownicy). Zobacz: Dodawanie użytkowników

file

Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.