Integracja - JIRA
JIRA jest systemem dostarczanym przez firmę Atlassian, który wspomaga zarządzanie projektami. Wykorzystywany jest głównie w firmach informatycznych w celu planowania, śledzenia i wdrażania oprogramowania. Więcej informacji na temat tego rozwiązania znajdziesz tutaj.
Pokażemy Ci teraz krok po kroku jak zintegrować JIRA z naszym systemem.
Z zakładki Administracja wybierz Administracja → Integracja.
Na ekranie pojawi się okno z integracjami - wybierz JIRA.
Musisz uzupełnić nastepujące pola:
- Pole identyfikatora - ID w JIRA - ID pola specjalnego
- Pole identyfikatora - Nazwa w JIRA - nazwa pola specjalnego, w którym będzie informacja na temat klienta np. Firma
Podpowiedź
Najlepiej utworzyć sobie osobne pole specjalne, w którym będzie umieszczana informacja na temat klienta np. nazwa jego firmy
Informacje w jaki sposób znaleźć numer ID pola specjalnego możesz znaleźć w bazie wiedzy JIRA
- Autoryzacja
- URL - adres Twojego systemu: https://your_jira_name.atlassian.net
- Login - login do konta w JIRA
- API token - API token wygenerowany w JIRA
Czy wiesz, że...
API token należy wygenerować w zakładce Ustawienia → Ustawinia konta Atlassian → Bezpieczeństwo → Token API → Utworz token API
Ważne
Użytkownik stworzony na potrzeby API musi mieć skonfigurowany język jako Angielski.
- Dodawanie issue
- Dodawanie issue z karty klienta włączone - możliwość dodania zadania/problemu (z ang. issue) z karty klienta do JIRA
- Klucz projektu - wpisz klucz projektu
- Typ issue - rodzaj issue np. bug
Klucz projektu to ID projektu - są to duże pierwsze litery nazwy projektu np. projekt testowy będzie mial nazwę PT. Znajdziesz je wybierać z menu opcję Projekty.
Typy/rodzaje issue, które są dostępne w Twoim pakiecie możesz znaleźć wchodząc w Ustawienia → Zadania → Typy zadań
Ważne
Wszystkie zmiany można dokonywać posiadając konto administratora lub posiadając uprawnienia do odpowiednich zakładek.
Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk .
Synchronizacja klientów w Thulium i JIRA następuje po polu identyfikator, w którym możesz wpisać np. nazwę firmy klienta:
Tą sama nazwę należy wpisać także w JIRA podczas tworzenia zgłoszenia w utworzonym polu specjalnym (w naszym przypadku Nazwa firmy):
Na karcie klienta pojawi się nowa zakładka o nazwie "JIRA", w której znajdują się wszystkie informacje na temat problemu zgłoszonego przez klienta takie jak: Id zgłoszenia, nazwa zgłoszenia, data otwarcia, status zgłoszenia oraz informacje o przypisanej osobie.
Podziel się swoją opinią