Dokumentacja

Integracja - JIRA

JIRA jest systemem dostarczanym przez firmę Atlassian, który wspomaga zarządzanie projektami. Wykorzystywany jest głównie w firmach informatycznych w celu planowania, śledzenia i wdrażania oprogramowania. Więcej informacji na temat tego rozwiązania znajdziesz tutaj.

Pokażemy Ci teraz krok po kroku jak zintegrować JIRA z naszym systemem.

Z zakładki Administracja wybierz Administracja → Integracja.

file

Na ekranie pojawi się okno z integracjami - wybierz JIRA.

file

Musisz uzupełnić nastepujące pola:

file

  • Pole identyfikatora - ID w JIRA - ID pola specjalnego
  • Pole identyfikatora - Nazwa w JIRA - nazwa pola specjalnego, w którym będzie informacja na temat klienta np. Firma

Podpowiedź

Najlepiej utworzyć sobie osobne pole specjalne, w którym będzie umieszczana informacja na temat klienta np. nazwa jego firmy

Informacje w jaki sposób znaleźć numer ID pola specjalnego możesz znaleźć w bazie wiedzy JIRA

  • Autoryzacja

  • Dodawanie issue
    • Dodawanie issue z karty klienta włączone - możliwość dodania zadania/problemu (z ang. issue) z karty klienta do JIRA
    • Klucz projektu - wpisz klucz projektu
    • Typ issue - rodzaj issue np. bug

Klucz projektu to ID projektu - są to duże pierwsze litery nazwy projektu np. projekt testowy będzie mial nazwę PT. Znajdziesz je wybierać z menu opcję Projekty.

file

Typy/rodzaje issue, które są dostępne w Twoim pakiecie możesz znaleźć wchodząc w Ustawienia → Zadania → Typy zadań

file

Ważne

Wszystkie zmiany można dokonywać posiadając konto administratora lub posiadając uprawnienia do odpowiednich zakładek.

Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk file.

Synchronizacja klientów w Thulium i JIRA następuje po polu identyfikator, w którym możesz wpisać np. nazwę firmy klienta:

file

Tą sama nazwę należy wpisać także w JIRA podczas tworzenia zgłoszenia w utworzonym polu specjalnym (w naszym przypadku Nazwa firmy):

file


Na karcie klienta pojawi się nowa zakładka o nazwie "JIRA", w której znajdują się wszystkie informacje na temat problemu zgłoszonego przez klienta takie jak: Id zgłoszenia, nazwa zgłoszenia, data otwarcia, status zgłoszenia oraz informacje o przypisanej osobie.

file

Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.