Integracja - Pipedrive
Podobnie jak LiveSpace, Pipedrive jest systemem umożliwiającym zarządzanie procesem sprzedaży w Twojej firmie. Więcej informacji znaleźć można na stronie producenta.
Na skróty:
Zakres integracji
Integracja Thulium z Pipedrive zakłada:
- Automatyczne dodawanie klienta do Pipedrive z poziomu Thulium i odwrotnie,
- Opcja dodania istniejącego klienta w Thulium do Pipedrive
- Przejście jednym kliknięciem z karty w Thulium do Pipedrive i odwrotnie,
- Możliwość dodania pierwszej szansy sprzedaży w Pipedrive (dodając użytkownika w Thulium),
- Dodatkowa zakładka Pipedrive na karcie klienta w Thulium, w której wyświetlane są szanse sprzedaży pobierane z Pipedrive,
- Automatyczne dodawanie klienta lub firmy do Pipedrive dodanych w Thulium z poziomu zgłoszeń,
- Możliwość przeniesienia dotychczasowej bazy klientów z Pipedrive do Thulium,
Krok po kroku
Integrację Thulium z Pipedrive można włączyć w kilku krokach przedstawionych na filmie i opisanych poniżej.
- Zobacz film instruktażowy:
- Postępuj zgodnie z instrukcjami:
- W zakładce Administracja odnajdź sekcję Administracja.
- Wejdź w opcję Integracja.
- Z panelu Dostępne integracje wybierz Pipedrive
- Kliknij odnośnik Login.
- Jeśli jesteś już zalogowany/a, pomiń ten krok. Jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany/a w Pipedrive, wprowadź adres e-mail oraz hasło podane przy rejestracji w Pipedrive i kliknij Zaloguj się.
- Kliknij zielony przycisk Allow and Install.
- Po prawidłowym przeprowadzeniu rejestracji integracji z Pipedrive możesz wybrać etap w lejku na bazie którego ma być zakładany klient w CRM.
Integracja z Pipedrive umożliwia automatyczne dodawanie klientów z poziomu jednego systemu w drugim.
- Zobacz film instruktażowy:
- Jak to działa?
- Dodając klienta w Thulium następujące pola zostaną wysłane do Pipedrive:imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. W przypadku firmy będzie to jej nazwa.
- Po uzupełnieniu w/w danych należy kliknąć przycisk ZAPISZ.
- W oknie dialogowym, które wówczas się pojawi należy zaznaczyć opcję Dodaj do Pipedrive. Jeśli chcesz dodać szansę sprzedaży zaznacz odpowiednią opcję.
- System Thulium daje możliwość nie tylko podania jej nazwy, ale także wyboru etapu w konkretnym lejku szansy sprzedaży.
- Aby zakończyć dodawanie do Thulium klienta zintegrowanego z Pipedrive, kliknij ZAPISZ.
- Po dodaniu klienta w Thulium, można go od razu znaleźć w Pipedrive w zakładce Kontakty i po wybraniu opcji Osoby kontaktowe
- Dane, takie jak potencjalna wartość sprzedaży, nazwa waluty , a także prawdopodobieństwo szansy sprzedaży należy ustawić bezpośrednio w systemie Pipedrive.
- Zostaną one wówczas automatycznie pobrane przez system Thulium.
- Eksport bazy danych klientów z Pipedrive
- W systemie Pipedrive z zakładki Kontakty wybierz opcję Osoby kontaktowe
- Kliknij w przycisk przypominający zębatkę, wybierz kolumny danych, które chcesz wyeksportować, np. Nazwa, E-mail, Telefon, ID i kliknij Zapisz.
- Upewnij się, że wszyscy klienci, których chcesz przenieść do Thulium widoczni są na liście. Następnie kliknij w przycisk oznaczony wielokropkiem (...) i wybierz opcję Eksportuj wyniki filtrowania
- W oknie dialogowym, które się ukaże, zaznacz opcję CSV (wartości rozdzielone przecinkiem), po czym kliknij przycisk Eksport.
- Poczekaj aż zakończy się proces eksportowania danych.
- Zapisz wyeksportowane dane klientów klikając przycisk Pobierz.
Przygotowanie pliku CSV
W przeciwieństwie do systemu Thulium, Pipedrive nie rozróżnia imienia i nazwiska klienta. Zamiast dwóch oddzielnych wartości, Pipedrive eksportuje jedną. Poniższa instrukcja ma zastosowanie do baz danych klientów, w których numery telefonów nie zawierają spacji.
- Aby dane importowane z Pipedrive rozróżniały imię i nazwisko klienta, należy odpowiedznio przygotować plik CSV wyeksportowany z Pipedrive, edytując go np. w aplikacji Notatnik.
- Najpierw należy usunąć odstępy w pierwszym wierszu. Zaznacz odstęp w sformułowaniu
-
, pomiędzy wyrażeniami"Osoba
iNazwa"
. - Z menu Edycja wybierz opcję Zamień... (lub wciśnij kombinację klawiszy Ctrl+H). Upewnij się, że pole Zamień na: jest puste i kliknij Zamień wszystko.
- W pierwszym wierszu, wpisz nowej kategorii w następującej formie:
"Nazwisko",
(nie używaj spacji). - Zaznacz odstęp pomiędzy pierwszym na liście imieniem i nazwiskiem i z menu Edycja wybierz opcję Zamień....
- W polu tekstowym Zamień na: wpisz
","
i kliknij przyciśk Zamień wszystko. - Tak przygotowany plik można importować do Thulium.
- Aby dane importowane z Pipedrive rozróżniały imię i nazwisko klienta, należy odpowiedznio przygotować plik CSV wyeksportowany z Pipedrive, edytując go np. w aplikacji Notatnik.
- Import plików do Thulium
- Aby importować do Thulium dane klientów wyeksportowane z Pipedrive, w zakładce Klienci kliknij DODAJ i wybierz opcję Importuj osoby z pliku CSV.
- Na stronie, która się ukaże, kliknij przycisk ZAŁĄCZ PLIK CSV
- W oknie dialogowym zlokalizuj wcześniej przygotowany plik w formacie CSV i kliknij Otwórz.
- Wybierając z listy przyporządkuj importowanym kolumnom danych odpowiednie kategorie.
- Kliknij IMPORTUJ, aby zakończyć przenoszenie danych.
Czy wiesz, że...
Aby dodać istniejącego klienta z CRM Thulium do Pipedrive należy w zakładce Pipedrive na karcie klienta wybrać:
Szczegóły techniczne
Następujące dane synchronizowane są poprzez API pomiędzy systemami Thulium i Pipedrive:
- Nazwa (połączenie imienia i nazwiska), adres e-mail oraz numer telefonu klienta,
- Nazwa firmy,
- Szansa sprzedaży:
- data utworzenia,
- nazwa,
- lejek sprzedaży,
- etap na lejku sprzedaży,
- wartość,
- waluta,
- prawdopodobieństwo szans sprzedaży.
Podziel się swoją opinią