Integracja - Pipedrive


Podobnie jak LiveSpace, Pipedrive jest systemem umożliwiającym zarządzanie procesem sprzedaży w Twojej firmie. Więcej informacji znaleźć można na stronie producenta.


Na skróty:


Zakres integracji

Integracja Thulium z Pipedrive zakłada:

  • Automatyczne dodawanie klienta do Pipedrive z poziomu Thulium i odwrotnie,
  • Przejście jednym kliknięciem z karty w Thulium do Pipedrive i odwrotnie,
  • Możliwość dodania pierwszej szansy sprzedaży w Pipedrive (dodając użytkownika w Thulium),
  • Dodatkowa zakładka Pipedrive na karcie klienta w Thulium, w której wyświetlane są szanse sprzedaży pobierane z Pipedrive,
  • Automatyczne dodawanie klienta lub firmy do Pipedrive dodanych w Thulium z poziomu zgłoszeń,
  • Możliwość przeniesienia dotychczasowej bazy klientów z Pipedrive do Thulium,

Do góry strony ⇑


Krok po kroku

Integracja

Integrację Thulium z Pipedrive można włączyć w kilku krokach przedstawionych na filmie i opisanych poniżej.

  • Zobacz film instruktażowy:



  • Postępuj zgodnie z instrukcjami:

  1. W zakładce Administracja odnajdź sekcję Administracja.
  2. Wejdź w opcję Integracja.



  3. Z panelu Dostępne integracje wybierz Pipedrive



  4. Kliknij odnośnik Login.



  5. Jeśli jesteś już zalogowany/a, pomiń ten krok. Jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany/a w Pipedrive, wprowadź adres e-mail oraz hasło podane przy rejestracji w Pipedrive i kliknij Zaloguj się.



  6. Kliknij zielony przycisk Allow and Install.



Do góry strony ⇑



Nowy klient

Integracja z Pipedrive umożliwia automatyczne dodawanie klientów z poziomu jednego systemu w drugim.

  • Zobacz film instruktażowy:



  • Jak to działa?
  1. Dodając klienta w Thulium następujące pola zostaną wysłane do Pipedrive:imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. W przypadku firmy będzie to jej nazwa.



  2. Po uzupełnieniu w/w danych należy kliknąć przycisk ZAPISZ.

  3. W oknie dialogowym, które wówczas się pojawi należy zaznaczyć opcję Dodaj do Pipedrive. Jeśli chcesz dodać szansę sprzedaży zaznacz odpowiednią opcję.



  4. System Thulium daje możliwość nie tylko podania jej nazwy, ale także wyboru etapu w konkretnym lejku szansy sprzedaży.



  5. Aby zakończyć dodawanie do Thulium klienta zintegrowanego z Pipedrive, kliknij ZAPISZ.



  6. Po dodaniu klienta w Thulium, można go od razu znaleźć w Pipedrive w zakładce Kontakty i po wybraniu opcji Osoby kontaktowe



  7. Dane, takie jak potencjalna wartość sprzedaży, nazwa waluty , a także prawdopodobieństwo szansy sprzedaży należy ustawić bezpośrednio w systemie Pipedrive.
  8. Zostaną one wówczas automatycznie pobrane przez system Thulium.




Import/export klientów

  • Eksport bazy danych klientów z Pipedrive
  1. W systemie Pipedrive z zakładki Kontakty wybierz opcję Osoby kontaktowe



  2. Kliknij w przycisk przypominający zębatkę, wybierz kolumny danych, które chcesz wyeksportować, np. Nazwa, E-mail, Telefon, ID i kliknij Zapisz.



  3. Upewnij się, że wszyscy klienci, których chcesz przenieść do Thulium widoczni są na liście. Następnie kliknij w przycisk oznaczony wielokropkiem (...) i wybierz opcję Eksportuj wyniki filtrowania



  4. W oknie dialogowym, które się ukaże, zaznacz opcję CSV (wartości rozdzielone przecinkiem), po czym kliknij przycisk Eksport.



  5. Poczekaj aż zakończy się proces eksportowania danych.



  6. Zapisz wyeksportowane dane klientów klikając przycisk Pobierz.



    Przygotowanie pliku CSV

    W przeciwieństwie do systemu Thulium, Pipedrive nie rozróżnia imienia i nazwiska klienta. Zamiast dwóch oddzielnych wartości, Pipedrive eksportuje jedną. Poniższa instrukcja ma zastosowanie do baz danych klientów, w których numery telefonów nie zawierają spacji.

    1. Aby dane importowane z Pipedrive rozróżniały imię i nazwisko klienta, należy odpowiedznio przygotować plik CSV wyeksportowany z Pipedrive, edytując go np. w aplikacji Notatnik.



    2. Najpierw należy usunąć odstępy w pierwszym wierszu. Zaznacz odstęp w sformułowaniu - , pomiędzy wyrażeniami "Osoba i Nazwa".



    3. Z menu Edycja wybierz opcję Zamień... (lub wciśnij kombinację klawiszy Ctrl+H). Upewnij się, że pole Zamień na: jest puste i kliknij Zamień wszystko.



    4. W pierwszym wierszu, wpisz nowej kategorii w następującej formie: "Nazwisko", (nie używaj spacji).



    5. Zaznacz odstęp pomiędzy pierwszym na liście imieniem i nazwiskiem i z menu Edycja wybierz opcję Zamień....



    6. W polu tekstowym Zamień na: wpisz "," i kliknij przyciśk Zamień wszystko.



    7. Tak przygotowany plik można importować do Thulium.



  • Import plików do Thulium
  1. Aby importować do Thulium dane klientów wyeksportowane z Pipedrive, w zakładce Klienci kliknij DODAJ i wybierz opcję Importuj osoby z pliku CSV.



  2. Na stronie, która się ukaże, kliknij przycisk ZAŁĄCZ PLIK CSV



  3. W oknie dialogowym zlokalizuj wcześniej przygotowany plik w formacie CSV i kliknij Otwórz.



  4. Wybierając z listy przyporządkuj importowanym kolumnom danych odpowiednie kategorie.



  5. Kliknij IMPORTUJ, aby zakończyć przenoszenie danych.


Szczegóły techniczne

Następujące dane synchronizowane są poprzez API pomiędzy systemami Thulium i Pipedrive:

  • Nazwa (połączenie imienia i nazwiska), adres e-mail oraz numer telefonu klienta,
  • Nazwa firmy,
  • Szansa sprzedaży:
    • data utworzenia,
    • nazwa,
    • lejek sprzedaży,
    • etap na lejku sprzedaży,
    • wartość,
    • waluta,
    • prawdopodobieństwo szans sprzedaży.

Do góry strony ⇑

Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.