Integracja - Tpay
Thulium umożliwia integrację z systemem Tpay, dzięki której klienci twojej firmy mogą płacić za kupione towary lub usługi wykorzystując prostą w obsłudze metodę płatności mobilnych BLIK.
Na skróty
Zakres integracji
- Rejestracja transakcji w systemie Thulium.
- Pobieranie od klienta płatności za zakupione towary lub usługi przy użyciu metody płatności mobilnych BLIK.
- Możliwość dokonania zwrotu płatności z poziomu systemu Thulium.
Krok po kroku
Integracja
W tej sekcji znajdziesz instrukcję integrowania Thulium z systemem Tpay.
- W celu integracji Thulium z systemem Tpay w zakładce Administracja znajdź sekcję o tej samej nazwie i wybierz opcję Integracja.
- Z panelu dostępnych integracji wybierz ikonę Tpay.
- Jeśli masz już konto w Tpay przejdź do kroku nr 4. W przeciwnym razie, zarejestruj się klikając łącze Jeśli nie masz konta Tpay, zarejestruj się teraz.
- W panelu Tpay wprowadź następujące dane:
-
ID merchanta, czyli unikalny numer umożliwiający logowanie do twojego konta Tpay.
-
Kod zabezpieczający, czyli ciąg znaków, który możesz samodzielnie ustalić w Panelu Sprzedawcy Tpay.
- W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia i wybierz opcję powiadomienia.
- Znajdź sekcję Bezpieczeństwo, wpisz wybrany kod o długości maksymalnie 32 znaków, i kliknij przycisk Zapisz.
- Tak ustawiony kod wprowadź w odpowiednim polu w ustawieniach integracji Tpay z systemem Thulium.
- W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia i wybierz opcję powiadomienia.
-
Klucz i hasło API, czyli kody używane w celu identyfikacji wywołującego programu, w tym przypadku Thulium. Możesz je wygenerować w systemie Tpay.
- W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia, wybierz opcję api.
- Kliknij Generuj nowy dostęp aby wygenerować nowy klucz api (api_key">.
- Hasło api (api_password) możesz ustalić samodzielnie lub je wygenerować klikając niebieski przycisk oznaczony białą strzałką.
- To samo hasło powinno być także wpisane w polu o nazwie Potwierdź api_password.
- Upewnij się, że opcja Dostęp ustawiona jest na TAK. W przeciwnym razie klucz i hasło nie będą aktywne.
- Upewnij się także, że pola Zwroty i Transakcja są zaznaczone. W przeciwnym razie, transakcje i zwroty płatności metodą BLIK nie będą możliwe.
- Aby zapisać konfigurację w sekcji poniżej wprowadź swoje hasło do systemu Tpay i kliknij Zapisz. Nie pomyl swojego hasła z ustalonym wcześniej kodem zabezpieczającym.
- Następnie wpisz klucz i hasło API do systemu Thulium.
- W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia, wybierz opcję api.
-
ID merchanta, czyli unikalny numer umożliwiający logowanie do twojego konta Tpay.
- Użyj przycisku TESTUJ POŁĄCZENIE, aby sprawdzić poprawność wprowadzonych danych.
- Jeśli konfiguracja jest poprawna, wyświetli się powiadomienie w prawym dolnym rogu strony.
- Aby sfinalizować integrację Thulium z systemem Tpay kliknąć ZAPISZ.
Płatności
W tej sekcji dowiesz się, jak wygląda proces dokonywania płatności metodą BLIK.
- Aby klient mógł dokonać płatności za zakupione towary lub usługi przy użyciu metody BLIK, agent musi najpierw zarejestrować taką transakcję na profilu klienta, klikając w przycisk oznaczony kołem zębatym i wybierając opcję Dodaj płatność BLIK.
- Następnie należy podać adres e-mail klienta, opis transakcji oraz jej kwotę i zatwierdzić wprowadzone dane przyciskiem DODAJ PŁATNOŚĆ.
- W tym momencie należy poprosić klienta o podanie 6-cyfrowego kodu BLIK. Trzeba go wówczas wpisać go w odpowiednim polu i potwierdzić transakcję klikając przycisk PRZYJMIJ WPŁATĘ.
- Klient musi potwierdzić transakcje na swoim urządzeniu.
- Informacje o transakcji można znaleźć na profilu klienta w zakładce Historia kontaktu (w kategorii Wszystkie lub Inne)
Zwroty
Integracja z systemem Tpay umożliwia także dokonywanie zwrotu płatności.
W tym celu należy najpierw odszukać daną transakcję na jeden z dwóch sposobów:
- Wchodząc w zakładkę Historia kontaktu na profilu klienta
- Kliknąć łącze więcej
- Kliknąć przycisk ZWRÓĆ
- Potwierdzić swój zamiar klikając OK
- Kliknąć łącze więcej
- Odszukać ją w zakładce Administracja w sekcji Lista płatności Tpay
- Kliknąć odpowiedni przycisk znajdujący się w kolumnie Zwróć
- Potwierdzić swój zamiar klikając przucisk OK
- Kliknąć odpowiedni przycisk znajdujący się w kolumnie Zwróć
Szczegóły techniczne
- Utworzenie transakcji w systemie Tpay.
- Do utworzenia transakcji wymagane jest podanie kwoty, opisu transakcji oraz adresów e-mail: nadawcy i odbiorcy.
- Thulium generuje unikatowy identyfikator płatności przesyła go wraz w w/w danymi do Tpay jako kod crc.
- Po przesłaniu prawidłowego kodu BLIK wiążącego transakcję z kodem, Tpay zwraca informację o jego poprawności.
- Transakcja zostaje potwierdzona po zatwierdzeniu płatności w aplikacji mobilnej klienta.
- Zwroty płatności wykonywane są w oparciu o metodę API (
/api/gw/[api_key]/chargeback/transaction
)
Podziel się swoją opinią