Dokumentacja

Integracja - Tpay


Thulium umożliwia integrację z systemem Tpay, dzięki której klienci twojej firmy mogą płacić za kupione towary lub usługi wykorzystując prostą w obsłudze metodę płatności mobilnych BLIK.


Na skróty




Zakres integracji

  • Rejestracja transakcji w systemie Thulium.
  • Pobieranie od klienta płatności za zakupione towary lub usługi przy użyciu metody płatności mobilnych BLIK.
  • Możliwość dokonania zwrotu płatności z poziomu systemu Thulium.



Krok po kroku



Integracja

W tej sekcji znajdziesz instrukcję integrowania Thulium z systemem Tpay.



  1. W celu integracji Thulium z systemem Tpay w zakładce Administracja znajdź sekcję o tej samej nazwie i wybierz opcję Integracja.



  2. Z panelu dostępnych integracji wybierz ikonę Tpay.



  3. Jeśli masz już konto w Tpay przejdź do kroku nr 4. W przeciwnym razie, zarejestruj się klikając łącze Jeśli nie masz konta Tpay, zarejestruj się teraz.



  4. W panelu Tpay wprowadź następujące dane:



    • ID merchanta, czyli unikalny numer umożliwiający logowanie do twojego konta Tpay.



    • Kod zabezpieczający, czyli ciąg znaków, który możesz samodzielnie ustalić w Panelu Sprzedawcy Tpay.

      1. W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia i wybierz opcję powiadomienia.



      2. Znajdź sekcję Bezpieczeństwo, wpisz wybrany kod o długości maksymalnie 32 znaków, i kliknij przycisk Zapisz.



      3. Tak ustawiony kod wprowadź w odpowiednim polu w ustawieniach integracji Tpay z systemem Thulium.

    • Klucz i hasło API, czyli kody używane w celu identyfikacji wywołującego programu, w tym przypadku Thulium. Możesz je wygenerować w systemie Tpay.

      1. W tym celu wejdź w zakładkę Ustawienia, wybierz opcję api.



      2. Kliknij Generuj nowy dostęp aby wygenerować nowy klucz api (api_key">.



      3. Hasło api (api_password) możesz ustalić samodzielnie lub je wygenerować klikając niebieski przycisk oznaczony białą strzałką.



      4. To samo hasło powinno być także wpisane w polu o nazwie Potwierdź api_password.



      5. Upewnij się, że opcja Dostęp ustawiona jest na TAK. W przeciwnym razie klucz i hasło nie będą aktywne.



      6. Upewnij się także, że pola Zwroty i Transakcja są zaznaczone. W przeciwnym razie, transakcje i zwroty płatności metodą BLIK nie będą możliwe.



      7. Aby zapisać konfigurację w sekcji poniżej wprowadź swoje hasło do systemu Tpay i kliknij Zapisz. Nie pomyl swojego hasła z ustalonym wcześniej kodem zabezpieczającym.



      8. Następnie wpisz klucz i hasło API do systemu Thulium.

  5. Użyj przycisku TESTUJ POŁĄCZENIE, aby sprawdzić poprawność wprowadzonych danych.



  6. Jeśli konfiguracja jest poprawna, wyświetli się powiadomienie w prawym dolnym rogu strony.



  7. Aby sfinalizować integrację Thulium z systemem Tpay kliknąć ZAPISZ.





Do góry strony ⇑




Płatności

W tej sekcji dowiesz się, jak wygląda proces dokonywania płatności metodą BLIK.



  1. Aby klient mógł dokonać płatności za zakupione towary lub usługi przy użyciu metody BLIK, agent musi najpierw zarejestrować taką transakcję na profilu klienta, klikając w przycisk oznaczony kołem zębatym i wybierając opcję Dodaj płatność BLIK.



  2. Następnie należy podać adres e-mail klienta, opis transakcji oraz jej kwotę i zatwierdzić wprowadzone dane przyciskiem DODAJ PŁATNOŚĆ.



  3. W tym momencie należy poprosić klienta o podanie 6-cyfrowego kodu BLIK. Trzeba go wówczas wpisać go w odpowiednim polu i potwierdzić transakcję klikając przycisk PRZYJMIJ WPŁATĘ.



  4. Klient musi potwierdzić transakcje na swoim urządzeniu.

  5. Informacje o transakcji można znaleźć na profilu klienta w zakładce Historia kontaktu (w kategorii Wszystkie lub Inne)





Do góry strony ⇑




Zwroty

Integracja z systemem Tpay umożliwia także dokonywanie zwrotu płatności.



W tym celu należy najpierw odszukać daną transakcję na jeden z dwóch sposobów:

  • Wchodząc w zakładkę Historia kontaktu na profilu klienta

    1. Kliknąć łącze więcej



    2. Kliknąć przycisk ZWRÓĆ



    3. Potwierdzić swój zamiar klikając OK



  • Odszukać ją w zakładce Administracja w sekcji Lista płatności Tpay

    1. Kliknąć odpowiedni przycisk znajdujący się w kolumnie Zwróć



    2. Potwierdzić swój zamiar klikając przucisk OK



Do góry strony ⇑




Szczegóły techniczne



  • Utworzenie transakcji w systemie Tpay.
  • Do utworzenia transakcji wymagane jest podanie kwoty, opisu transakcji oraz adresów e-mail: nadawcy i odbiorcy.
  • Thulium generuje unikatowy identyfikator płatności przesyła go wraz w w/w danymi do Tpay jako kod crc.
  • Po przesłaniu prawidłowego kodu BLIK wiążącego transakcję z kodem, Tpay zwraca informację o jego poprawności.
  • Transakcja zostaje potwierdzona po zatwierdzeniu płatności w aplikacji mobilnej klienta.
  • Zwroty płatności wykonywane są w oparciu o metodę API (/api/gw/[api_key]/chargeback/transaction)



Do góry strony ⇑



Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.