Przekierowania połączeń
Przekierowania pozwalają na właściwe skierowanie połączeń przychodzących. Połączenia mogą być kierowane na zdefiniowane kolejki, drzewo IVR w zależności od godzin pracy i dostępnych agentów, a także rozłączane. Właściwe skonfigurowanie przekierowań pomoże Ci lepiej obsługiwać swoich klientów.
Przekierowaniami możesz zarządzać wchodząc w zakładkę Administracja i wybierając Telekomunikacja → Przekierowania połączeń.
Czy wiesz, że...
Po utworzeniu konta w przekierowaniach domyślnie utworzone jest przekierowanie z numerem Twojej infolinii - będziesz mógł sprawdzić jej działanie.
Nowe przekierowanie utworzysz klikając przycisk . Otworzysz kartę, na której pojawiają się następujące pola:
- Aktywne od dnia - do - określ w jakim zakresie czasu przekierowanie będzie aktywne np. 1-28 lutego
- Między godziną - a - określ w jakich godzinach przekierowanie będzie aktywne np. 08:00-16:00
- Połączenia z numeru - wpisz numer, z którego połączenia mają być przekierowane, możesz wybrać też numery umieszczone na czarnej liście
- Połączenia na numer - wpisz numer, po wybraniu którego zadziała przekierowanie lub wybierz numery z czarnej listy (możesz wpisać kilka numerów oddzielonych przecinkiem)
Czy wiesz, że...
Jeśli chcesz, żeby przekierowanie było dostępne na wszystkie dostępne numery to należy wpisać ".*"
- Przekieruj na: wybierz sposób przekierowywania połączeń
Możliwe akcje:
- Przełącz do kolejki: queue(nazwa_kolejki)
- Skocz do innej gałęzi w drzewie: ivr(gałąź)
- Rozłącz: hangup
- Skocz do gałęzi w zależności od godzin pracy: schemagoto(schemat_godzin,gałąź1,gałąź2, gałąź3)
- Skocz do gałęzi w zależności od liczby agentów: agentgoto(kolejka,ile,wolni/zalogowani,gałąź1,gałąź2)
Dodatkowe akcje:
- Ustawienie poczty głosowej: voicemail_456, gdzie pod 456 możesz wpisać dowolny numer
- Ustawienie konferencji (połączenie z kilkoma osobami równoczesnie): conference_456, gdzie pod 456 możesz wpisać dowolny numer
- Testowe echo: test
Więcej na temat działania akcji znajdziesz w Akcje na drzewie IVR.
- Opis: - możesz wpisać opis np. krótką notatkę wyjaśniająca utworzone przekierowanie
- Kolejność - ustal kolejność przekierowania
Ważne
Jeśli chcesz utworzyć przekierowanie konieczne jest uzupełnienie pola "Połączenie na numer" oraz wybór rodzaju przekierowania. Pozostałe dane są opcjonalne.
Przekierowanie zapiszesz klikając przycisk .
Utworzone przekierowania pojawią się w tabeli - możesz je w dowolnej chwili edytować oraz określić ich aktywność.
Poniżej przedstawiliśmy kilka przykładów przekierowań, żebyś mógł lepiej zrozumieć ich działanie.
- połączenia wykonywane na numer 0123125193 będą kierowane na pierwszą gałąź drzewa IVR
- każdego dnia między 8 a 16 połączenia wykonywane na numer 0122224545 będą kierowane na pierwszą gałąź drzewa IVR, natomiast między 16-22 będą przekierowywane na telefon komórkowy osoby dyżurującej
- od 3 do 16 kwietnia połączenia wykonywane na numer 123456789 będą przekierowywane do kolejki "Serwis"
- od 3 do 9 kwietnia połączenia z numeru 709888909 wykonywane na numer 126768989 będą kierowane do kolejki "Infolinia"
Podziel się swoją opinią