Import klientów do kampanii - kampania CRM
W Thulium masz dwa rodzaje kampanii - kampanię CRM oraz kampanię CSV. Od tego jaki typ wybierzesz będzie zależało późniejsze importowanie rekordów. Wyboru dokonujesz przy tworzeniu kampanii.
Ważne
Po utworzeniu kampanii nie będziesz miał możliwości zmiany rodzaju importu.
Jeśli korzystasz z bazy klientów umieszczonej w naszym CRM-ie możesz ich w łatwy sposób dodać ich do kampanii. Przy tworzeniu kampanii zaznacz opcję Kampania zasilana z CRM.
Po jej zapisaniu w zakładce Importuj pojawiają się dwie ikony:
- CRM
- CRM na podstawie CSV
Po kliknięciu ikony zostaniesz przeniesiony do bazy klientów umieszczonej w CRM-ie. Za pomocą filtrów wyszukaj klientów, których chcesz dodać - kliknij przycisk
. Jeśli lista klientów się zgadza kliknij
.
Po poprawnym zaimportowaniu pojawi się następujący komunikat:
Możesz także dodawać pojedynczych klientów z listy po prostu klikając w nich.
Import do kampanii CRM na podstawie CSV pozwala zaimportować rekordy z CRM do kampanii na podstawie identyfikatorów klientów zapisanych w pliku CSV. Podczas takiego importu nie ma możliwości dodania dodatkowych parametrów, możesz jedynie ustawić status w kampanii.
Kliknij ikonę (CRM na podstawie CSV) - zostaniesz przeniesiony na stronę importu.
Rozwijając opcję "Pokaż zaawansowane" możesz ustawić:
- w jaki sposób kodowane są polskie znaki
- UTF-8 - domyślnie
- ISO 8859-2
- Windows 1250
- w jaki sposób są rozdzielane kolumny
- przecinek (,) - domyślnie
- średnik (;)
- dwukropek (:)
- tabulator (\t)
Parametry te powinny być takie same jak w dołączanym przez Ciebie pliku.
Załącz plik CSV z bazą rekordów - kliknij przycisk Na ekranie zostanie wyświetlona tabela z zaimportowanymi danymi. Dopasuj nagłówki z pliku do nagłówków w bazie (proces mapowania danych). Pole "Identyfikator CRM" jest wymagane, żeby zaimportować rekordy.
Po poprawnym zaimportowaniu rekordów zostanie wyświetlony komunikat informujący o zakończeniu importu.
Ważne
Aby poprawnie zaimportować płeć format w pliku powinien być: F - dla kobiety, M - dla mężczyzny.
Importując klientów z gotowych plików CSV możesz dodać także statusy jakie posiadały rekordy np. w innej kampanii (w pliku powinny być osobne kolumny dotyczące nazwy statusu oraz daty kontaktu i przypisanego agenta).
Statusy będą aktywne w nowej kampanii (nie będą traktowane jako tekst tylko jako status systemowy). Jeżeli jednemu z klientów kampanii przeprowadzanej wcześniej został przypisany status Mój rekord, w którym określono datę ponownego kontaktu i agenta, który zajmował się klientem, to po zaimportowaniu rekordu podczas prowadzenia nowej kampanii połączenie będzie zestawione właśnie temu agentowi w określonym dniu.
Kontakty importować możesz także wchodząc w wybraną kampanię, rozwijając przycisk i wybierając odpowiednią opcję.
Podziel się swoją opinią