Część 6. Kampanie
W tej części dowiesz się jak działają kampanie telefoniczne w naszym systemie.
Kampanie pozwalają Ci na zorganizowane wykonywanie połączeń wychodzących np. w celu sprzedaży lub badania opinii klientów. Celem kampanii jest automatyzacja rutynowych czynności wykonywanych przez konsultantów, by efektywniej wykorzystywać ich czas pracy (na realne rozmowy z klientami a nie na czynności okołosprzedażowe).
W Thulium moźesz tak ustawić parametry kampanii, by była jak najbardziej efektywna i skuteczna.
Czy wiesz, że...
O skuteczności kampanii w dużej mierze zależy właściwe wybranie dialera. Wyróżniamy trzy rodzaje dialerów: Preview, Progressive i Predictive.
W przygotowanych przez nas kampaniach zastosowaliśmy dialer typu Preview, który jest najprostszy na start.
Krok 1: Dodaj agentów do kampanii
Informacje na temat kampanii znajdziesz w zakładce Kampanie w kategorii Zarządzanie. Wybierz tam przycisk: Kampanie.
Stworzyliśmy dla Ciebie dwie kampanie, które pozwolą Ci na sprawdzenie najważniejszych funkcji.
Czy wiesz, że...
Kampania "Ręczne rozmowy wychodzące" służy do raportowania rozmów, które zostały wykonane "z palca" (z karty klienta/zgłoszenia itp.) - dodajemy tam agentów, lecz nie importujemy klientów i nie dodajemy statusów połączeń. Pamiętaj, aby taka Kampania miała ustawione w polu Dialer: Brak - ręczne rozmowy.
W ramach takiej Kampanii można dodać komunikat odtwarzający się przed samą rozmową Agenta z Klientem:
Pierwszym Twoim krokiem będzie dodanie agentów, którzy będą wykonywali połączenia w danej kampanii. Wejdź w Kampanie i wybierz przycisk , a następnie
.
Otworzysz kartę, na której musisz wybrać:
- kampanię
- agentów, którzy będą ją obsługiwać - możesz ich wybrać biorąc pod uwagę aktywność oraz to czy są przypisani do innych kampanii
Po wybraniu kliknij .
Krok 2: Dodaj klientów do kampanii
Dodaj teraz klientów, do których będą dzwonić konsultanci. Możesz ich zaimportować z bazy CRM, do której wcześniej dodałeś kilka rekordów.
Wejdź w wybraną kampanię i rozwijając wybierz CRM.
Korzystając z filtrów wyszukaj osoby, które chcesz dodać i kliknij , a następnie
Klientów do kampanii można też zaimportować z pliku CSV - zobacz Import klientów do kampanii - kampania CSV.
Krok 3: Wykonaj kampanię
Po utworzeniu konta jesteś domyślnie przypisany do kampanii. Możesz więc sprawdzić jej działanie. Zaloguj się do aplikacji Thulium Agent i ustaw status Wolny. Domyślnie masz ustawiony ręczny tryb pracy. Wejdź w zakładkę Kampanie i z kategorii Zarządzanie wybierz Dzwoń.
Wybierz kampanię i kliknij .
Poniżej przedstawiliśmy przykładową kartę rekordu w kampanii.
W trybie ręcznym to agent decyduje kiedy zadzwonić, zapisać status rozmowy oraz zestawić kolejne połączenie. Pracując w trybie automatycznym to system kolejno zestawia połączenia.
Tryb pracy możesz określić podczas tworzenia lub edycji użytkownika rozwijając ustawienia zaawansowane (Administracja → Użytkownicy → Użytkownicy).
Podpowiedź
Dodając agentów warto na początku ustawić im ręczny tryb pracy - pozwoli to na przetestowanie działania kampanii i dokładne zapoznanie się z kartą rekordu.
Podczas rozmowy agent nadaje status (domyślnie Dzwonić i Nie dzwonić) oraz ustala termin kolejnego kontaktu.
Dodatkowo agent może:
- zobaczyć historię kontaktu w ramach tej kampanii lub poprzednich, co pozwoli poznać kontekst poprzednich rozmów oraz zobaczyć czym klient był zainteresowany
- wysłać szablony e-mail/sms, więc jeszcze w trakcie rozmowy z klientem lub bezpośrednio po możemy mu szybko i prosto wysłać wiadomość
- umieścić klienta na czarnej liście
Następna Część 7: Raporty
Część 6. Kampanie
Podziel się swoją opinią