Dokumentacja

Część 5. Czat

Spis treści

Wprowadzenie

W tej części poznasz nasz czat i dowiesz się o jego najważniejszych funkcjach.

Czat jest bardzo przydatnym i popularnym narzędziem stosowanym na stronach www. Pozwala szybko dopytać o oferowane produkty i usługi, gdy klient akurat przegląda naszą stronę. Dzięki czatowi możemy udzielić klientom szybkiej pomocy.

Czat jest oczywiście aktywny w godzinach pracy biura, a po godzinach lub gdy klient nie może czekać na odpowiedź, wiadomość zostanie zarejestrowana jako zgłoszenie. Dzięki temu zyskujesz pewność, że nie zaginie.

Czy wiesz, że...

Nasz czat umożliwia ustawienie, m.in. komunikatu powitalnego, dostosowanie godzin pracy, dołączenie innego konsultanta do rozmowy oraz możliwość oceny rozmów przez klienta.

a) Tworzenie kolejki

Pierwszym krokiem w konfiguracji czatu jest utworzenie kolejki czatowej.

1. W tym celu wejdź w zakładkę Administracja i w sekcji Click2Contact wybierz opcję Kolejki.

file

2. Na ekranie pojawi się okno z listą kolejek. Jeśli chcesz dodać nową kolejkę kliknij przycisk file.

file

3. Tworząc nową kolejkę:

  • wpisz jej nazwę
  • wybierz godziny pracy (możesz dostosować je do potrzeb Twojej firmy)
  • ustaw komunikat powitalny (jeśli tego potrzebujesz)
  • ustaw automatyczną odpowiedź, gdy agent nie odpowiada
  • określ temat zgłoszenia z czata
  • wybierz kolejkę zgłoszeń, do której trafiają wiadomości

file

4. Aby zatwierdzić kliknij file.

Do góry strony ⇑


b) Przypisywanie agentów do kolejki czatu

Po utworzeniu kolejki przypisz do niej agentów. Jeśli przeszedłeś wcześniejsze kroki, to prawdopodobnie znasz już logikę działania naszego systemu. Możesz tego dokonać w sposób analogiczny do tego dla zgłoszeń i infolinii.

1. Wejdź w utworzoną kolejkę i w zakładce Przypisani agenci wybierz file.

file

2. Przypisz agentów zaznaczając odpowiednie pola wyboru.

file

3. Zatwierdź wprowadzone zmiany klikając przycisk file

Do góry strony ⇑


c) Tworzenie widgetu

Aby móc umieścić czat na stronie internetowej, najpierw należy wygenerować widget Click2Contact.

1. Z zakładki Administracja wybierz Click2Contact → Widget Click2Contact.

file

2. Następnie kliknij file.

file

3. Wpisz nazwę strony oraz wybierz kolejki, które będą obsługiwać czat.

4. Dopasuj wygląd oraz funkcjonalność do swoich potrzeb. Możesz:

  • zmieniać kolory
  • ustawić wiadomość powitalną
  • ustawić komunikat po godzinach pracy
  • ustawić anonimowy czat
  • włączyć konieczność zbierania zgód RODO
  • włączyć komunikat z prośbą do klienta o ocenę rozmowy
  • ustawiać marginesy widgetu (minimum 16px)

file

Do góry strony ⇑


Testowanie czatu

Przed umieszczeniem widgetu czatowego na stronie, sprawdź jak działa.

1. Po skonfigurowaniu widgetu kliknij file. Po zapisaniu widgetu pokaże się kod, który trzeba dodać na własnej stronie www.

file

2. Po zapisaniu możesz zobaczyć, jak wygląda utworzony czat z perspektywy klienta.

file

file

Do góry strony ⇑


Następna Część 6: Kampanie


Część 1. Użytkownicy

Część 2. Klienci

Część 3. Infolinia

Część 4. E-mail

Część 5. Czat

Część 6. Kampanie

Część 7. Raporty

Do góry strony ⇑


Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.