Część 5. Czat

W tej części poznasz nasz czat i dowiesz się o jego najważniejszych funkcjach.

Czat jest bardzo przydatnym i popularnym narzędziem stosowanym na stronach www. Pozwala szybko dopytać o oferowane produkty i usługi, wtedy gdy klient akurat ogląda naszą stronę. Dzięki czatowi możemy udzielić klientom szybkiej pomocy.

Czat jest oczywiście aktywny w godzinach pracy biura, a po godzinach (lub wtedy, gdy klient nie może czekać na odpowiedź) wiadomość może trafić do zakładki Zgłoszenia. Mamy więc pewność, że nie zostanie przegapiona.

Czy wiesz, że...

Nasz czat umożliwia Ci ustawienie między innymi komunikatu powitalnego, dostosowanie godzin pracy, dołączenia innego konsultanta do rozmowy oraz możliwości oceny rozmów przez klientów.

Zobacz: Poznaj nasz czat.

Krok 1: Utwórz kolejkę

Twoim pierwszym krokiem w konfiguracji czata będzie utworzenie kolejki czatowej. Jak to zrobisz? Wejdź w zakładkę Administracja i wybierz Czaty → Kolejki.

file

Na ekranie pojawi się okno z listą utworzonych kolejek. Jeśli chcesz dodać nową kolejkę kliknij przycisk file.

file

Tworząc nową kolejkę:

  • wpisz jej nazwę
  • wybierz godziny pracy (możesz dostosować je do potrzeb Twojej firmy)
  • ustaw komunikat powitalny i wybierz kolor (jeśli chcesz ;-))
  • ustaw automatyczną odpowiedź, gdy agent nie odpowiada
  • określ temat zgłoszenia z czata
  • wybierz kolejkę zgłoszeń, do której trafiają wiadomości

file

Aby zatwierdzić kliknij file.

Zobacz: Tworzenie kolejek czata

Krok 2: Przypisz agentów do kolejki

Po utworzeniu kolejki przypisz do niej agentów. Jeśli przeszedłeś wcześniejsze kroki, to prawdopodobnie znasz już logikę działania naszego systemu :) Wejdź w utworzoną kolejkę i w zakładce Przypisani agenci wybierz file.

file

Przypisz agentów zaznaczając odpowiednie checkboxy.

Krok 3: Utwórz widget

Pora przygotować i skonfigurować widget na stronę www.

Z zakładki Administracja wybierz Czaty → Widgety i kliknij file.

file

file

Wpisz nazwę strony oraz wybierz kolejki, które będą obsługiwać czat. Dopasuj wygląd oraz funkcjonalność do swoich potrzeb. Możesz zmienić kolor, ustawić komunikat powitalny oraz komunikat po godzinach pracy, a także poprosić klienta o ocenę rozmowy.

file

Sprawdź, jak działa Twój czat. W części Testowanie (znajdującej się po prawej stronie) wpisz dowolny adres strony (najlepiej swojej własnej ;)) i kliknij file. Spowoduje to otwarcie się strony z czatem.

file

Możesz zobaczyć, jak wygląda utworzony czat z perspektywy klienta.

file

Po skonfigurowaniu i przetestowaniu kliknij file. Po zapisaniu widgetu pokaże się kod, który trzeba dodać na własnej stronie www.

file

Następna Część 6: Kampanie


Część 1. Użytkownicy

Część 2. Klienci

Część 3. Infolinia

Część 4. E-mail

Część 5. Czat

Część 6. Kampanie

Część 7. Raporty

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.