Integracja - IAI Shop
IAI Shop jest platformą pozwalającą na założenie własnego sklepu internetowego i prowadzenie skutecznej sprzedaży online. Oferuje on wiele funkcji, które wspierają proces sprzedażowy m.in. pełną integrację wszystkich kanałów komunikacji, system rekomendacji produktowych oraz wygodną obsługę reklamacji. IAI Shop umożliwia integrację z wieloma platformami sprzedażowymi np. Allegro, a także dowolną aplikacją zewnętrzną.
Więcej informacji na temat tego rozwiązania znajdziesz na stronie IAI Shop.
Pokażemy Ci krok po kroku jak zintegrować Thulium z platformą IAI Shop.
Z zakładki Administracja wybierz Administracja → Integracja.
Na ekranie pojawi się okno z dostępnymi integracjami - wybierz IAI Shop.
Musisz uzupełnić następujące pola:
- Pole identyfikatora - Numer klienta IAI Shop - pole identyfikujące (jako jedno z pól specjalnych) klienta w IAI Shop
- Synchronizuj datę ostatniego zamówienia - synchronizowanie daty ostatniego zamówienia
- Pole daty ostatniego zamówienia - pole (jako jedno z pól specjalnych), w którym znajduje się data ostatniego zamówienia
- Autoryzacja
- Adres URL sklepu - adres Twojego sklepu założonego na IAI Shop
- Login - login do sklepu
- Hasło - hasło do sklepu
- Notyfikacje
- Klucz autoryzacyjny powiadomień - klucz używany do podpisania webhooka
Podpowiedź
Integrując system IAI Shop z Thulium warto utworzyć osobne pola specjalne.
- Pole identyfikatora - utwórz pole specjalne typu liczba
- Pole daty ostatniego zamówienia - utwórz pole specjalne typu data
W naszym przypadku utworzyliśmy pola o nazwie "IAI Shop ID" oraz "Data ostatniego zamówienia w IAI Shop".
Przed zapisaniem ustawień sprawdź poprawność danych autoryzacyjnych - kliknij przycisk . Jeśli dane są poprawne to w prawym górnym rogu ekranu pojawi się okno z informacją o prawidłowej konfiguracji.
Aby mieć możliwość wymiany danych między IAI Shop a Thulium należy dodać odpowiednią konfigurację po stronie IAI Shop - kliknij w link "Pobierz konfigurację dla panelu IAI Shop". Następnie pobrany plik należy dodać w panelu administracyjnym IAI Shop.
Następnie pobrany plik należy dodać w panelu administracyjnym IAI Shop. W tym celu po zalogowaniu się przejdź do menu Marketing i integracje i wybierz Webhooki.
Wybierz stronę sklepu, na której chcesz ją dodać, następnie kliknij "Import ICF kampanii" i dodać pobrany wcześniej plik konfiguracyjny.
Na ekranie pojawią się dodane webhooki.
Ważne
Po wyłączeniu integracji należy usunąć webhooki po stronie IAI Shop.
Główne założenia integracji z IAI Shop:
- synchronizacja podstawowych danych o klientach z IAI Shop (dzięki temu przy kontakcie agent widzi dane klienta)
- wyswietlanie na karcie klienta Thulium szczegółowych informacji na temat klienta oraz listy zamówień z wybranymi danymi (np. status zamówienia, adres oraz kwota)
- link do przejścia z karty klienta Thulium do karty klienta IAI Shop
- link do przejścia na edycję zamówienia w IAI Shop
- automatyczna aktualizacja danych w Thulium po zmianach w IAI Shop:
- jeśli w IAI Shop zarejestruje się nowy klient to w ciągu 10 minut pojawi się w Thulium
- w przypadku zmiany danych klienta w IAI Shop (np. adresu) dane zostaną zmienione także w Thulium
W celu pierwszej synchronizacji całej bazy klientów w IAI Shop i Thulium rozwiń przycisk znajdujący się po prawej stronie w zakładce Klienci i wybierz opcję "Synchronizuj z IAI Shop". Późniejsza synchronizacja nowych klientów odbywa się automatycznie i nie ma potrzeby używania tego przycisku.
Do panelu Thulium zostaną dodani klienci, którzy nie posiadają identyfikatorów "IAI Shop ID", a klienci z identyfikatorami zostaną zaktualizowani.
Zobacz jak wygląda karta zaintegrowanego klienta:
W części dotyczącej pól specjalnych znajduje się numer identyfikatora (numer klienta w IAI Shop). Dodatkowo po prawej stronie pojawia się zakładka o nazwie "IAI Shop", w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące klienta - jego dane osobowe oraz historia zamówień.
Klikając "Pokaż klienta w panelu IAI Shop" zostaniesz przekierowany na stronę IAI Shop, gdzie będziesz mógł edytować informacje na temat klienta. Podobnie jak w przypadku zamówień - po kliknięciu przycisku w kolumnie "Edytuj" będziesz miał możliwość edycji zamówienia.
Dodatkowo pojawi się sekcja "ZAMÓWIENIA" w ramach Historii kontaktu, w której będą wykazane takowe dla danego klienta:
Podziel się swoją opinią