Przekierowania połączeń

Przekierowania pozwalają na właściwe skierowanie połączeń przychodzących. Połączenia mogą być kierowane na zdefiniowane kolejki, drzewo IVR w zależności od godzin pracy i dostępnych agentów, a także rozłączane. Właściwe skonfigurowanie przekierowań pomoże Ci lepiej obsługiwać swoich klientów.

Przekierowaniami możesz zarządzać wchodząc w zakładkę Administracja i wybierając Telekomunikacja → Przekierowania połączeń.

file

Czy wiesz, że...

Po utworzeniu konta w przekierowaniach domyślnie utworzone jest przekierowanie z numerem Twojej infolinii - będziesz mógł sprawdzić jej działanie.

file

Nowe przekierowanie utworzysz klikając przycisk file. Otworzysz kartę, na której pojawiają się następujące pola:

file

  • Aktywne od dnia - do - określ w jakim zakresie czasu przekierowanie będzie aktywne np. 1-28 lutego
  • Między godziną - a - określ w jakich godzinach przekierowanie będzie aktywne np. 08:00-16:00
  • Połączenia z numeru - wpisz numer, z którego połączenia mają być przekierowane
  • Czarna lista - wybierz czarną listę z numerami, które chcesz np. rozłączyć
  • Połączenia na numer - wpisz numer, po wybraniu którego zadziała przekierowanie
  • Przekieruj na: wybierz sposób przekierowywania połączeń. Możliwe akcje:

    • Przełącz do kolejki: queue(nazwa_kolejki)
    • Skocz do innej gałęzi w drzewie: ivr(gałąź)
    • Rozłącz: hangup
    • Skocz do gałęzi w zależności od godzin pracy: schemagoto(schematgodzin,gałąź1,gałąź2, gałąź3)
    • Skocz do gałęzi w zależności od liczby agentów: agentgoto(kolejka,ile,wolni/zalogowani,gałąź1, gałąź2)

Więcej na temat działania akcji znajdziesz w Akcje na drzewie IVR.

file

  • Opis: - możesz wpisać opis np. krótką notatkę wyjaśniająca utworzone przekierowanie
  • Kolejność - ustal kolejność przekierowania

Ważne

Jeśli chcesz utworzyć przekierowanie konieczne jest uzupełnienie pola "Połączenie na numer" oraz wybór rodzaju przekierowania. Pozostałe dane są opcjonalne.

Przekierowanie zapiszesz klikając przycisk file.

Utworzone przekierowania pojawią się w tabeli - możesz je w dowolnej chwili edytować oraz określić ich aktywność.


Poniżej przedstawiliśmy kilka przykładów przekierowań, żebyś mógł lepiej zrozumieć ich działanie.

file

  • Połączenia wykonywane na numer 0123125193 będą kierowane na pierwszą gałąź drzewa IVR
  • Każdego dnia między godziną 8 a 16 połączenia wykonywane na numer 0122224545 będą kierowane na pierwszą gałąź drzewa IVR, natomiast między 16 a 22 będą przekierowywane na telefon komórkowy osoby dyżurującej
  • od 3 do 16 kwietnia połączenia wykonywane na numer 123456789 będą przekierowywane do kolejki "Serwis"
  • od 3 do 9 kwietnia połączenia z numeru 709888909 wykonywane na numer 126768989 będą kierowane do kolejki "Infolinia"

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.