Thulium Web Softphone

Spis treści






Wprowadzanie


Thulium Web Softphone to aplikacja zintegrowana z Thulium umożliwiająca agentom zarówno wykonywanie jak i odbieranie połączeń bezpośrednio z przeglądarki internetowej.

Panel aplikacji zlokalizowany jest u góry systemu Thulium po prawej stronie i oznaczono go ikoną .

file

Jeśli w kolejce agenta nie ma żadnego połączenia przychodzącego, po kliknięciu ikony telefonu powinna pojawić się klawiatura ekranowa telefonu:

file

Zalety

  • Wygoda
    • cała aplikacja w przeglądarce, w jednym Panelu
    • nie ma potrzeby instalowania i uruchamiania dodatkowych aplikacji
    • logowanie raz w jednym miejscu
    • nie trzeba instalować oprogramowania Java, które zmieniło licencjonowanie i jest płatne w najnowszej wersji
  • Bezpieczeństwo
    • wszystkie rozmowy są teraz szyfrowane
  • Jakość dźwięku
    • wbudowane usuwanie echa
    • redukcja szumów
    • usuwanie efektu jitter
  • Zmniejszone zapotrzebowanie na łącze internetowe
    • dzięki użyciu kodeka Opus

Do góry strony ⇑


Wymagania


Wymagania sprzętowe

Z Thulium Web Softphone można korzystać z zestawami słuchawkowymi kompatybilnymi z Twoim systemem operacyjnym, a podłączonymi poprzez złącza mini-Jack lub USB, a także przez BlueTooth.

Aby możliwa była obsługa przycisków funkcyjnych w zestawach firmy Jabra lub Plantronics, konieczna jest jednak instalacja dodatkowego oprogramowania dla systemów Microsoft Windows (7 lub wyższy) lub macOS (10.11 El Capitan lub wyższy). Funkcjonalność ta nie jest wspierana dla innych systemów.

  • Jabra - wymagana przeglądarka internetowa: Google Chrome
    1. Najpierw należy zainstalować dodatek do przeglądarki Google Chrome.
    2. Następnie należy zainstalować JabraChromeHost dla odpowiedniego systemu operacyjnego:
      Więcej informacji na temat integracji słuchawek Jabra z przeglądarką Google Chrome znajdziesz tutaj.

  • Plantronics - wymagany system operacyjny Microsoft Windows (7 lub wyższy) lub macOS (10.11 El Capitan lub wyższy)

    • Należy zainstalować odpowiednią do posiadanego systemu wersję oprogramowania PlantronicsHub.

Wymagania sieciowe

Dopuszczenie komunikacji z systemem Thulium na portach:

  • UDP/15060 (SIP)
  • UDP/16000-20000 (SRTP)
  • TCP/443 (HTTPS)

Firewalle i oprogramowanie antywirusowe nie mogą zakłócać oraz modyfikować w/w ruchu.
Dodatkowo należy dopuścić komunikację z adresem stun.l.google.com na porcie UDP/19302.

Wymagania systemowe

Wspierane przeglądarki internetowe (zakutalizowane do najnowszej wersji):

Do góry strony ⇑



Krok po kroku


W tej sekcji dowiesz się, jak w kilku krokach skonfigurować i korzystać z funkcji aplikacji Thulium Web Softphone.

Aktywacja

Aby Twoi agenci mogli korzystać z aplikacji, należy upewnić się, że funkcjonalność ta została aktywowana na ich kontach SIP.



  1. W tym celu w zakładce Administracja, w sekcji Telekomunikacja wybierz opcję Konta SIP



  2. Otwórz stronę z konfiguracją danego konta SIP klikając przycisk zlokalizowany w kolumnie Edytuj.



  3. W sekcji Przypisania z listy Telefon sprzętowy należy wybrać Thulium Web Softphone.



  4. Zatwierdź konfigurację klikając przycisk .



Do góry strony ⇑



Logowanie


W tej sekcji dowiesz się, co agenci muszą zrobić, by móc korzystać z wbudowanego z system Thulium telefonu.



  1. Logując się do systemu należy z listy wyboru wybrać opcję Będę obsługiwać telefon i kliknąć Zaloguj się.




  2. Konfiguracja urządzeń dźwiękowych - W nowym oknie przeglądarki, które powinno się pojawić, możesz skonfigurować ustawienia dźwięku (mikrofonu i słuchawek). W tym celu kliknij przycisk .



    Jeśli nie pojawiło się nowe okno...

    ... najprawdopodobniej Twoja przeglądarka internetowa Google Chrome blokuje wyskakujące okna.

    1. Aby je odblokować, kliknij na pasku adresu ikonę informującą o blokadzie .



    2. Następnie zaznacz opcję Zawsze zezwalaj na wystakujące okienta i przekierowania z [...] i kliknij przycisk .



    3. Wyloguj się z systemu Thulium i zaloguj ponownie

  3. Z list wybierz urządzenia, które chcesz wykorzystać jako Mikrofon, Wyjście dźwięku i Wyjście dźwięku dla dzwonka. Aby zapisać ustawienia kliknij . Jeśli nie wybierzesz konfiguracji samodzielnie, system ustawi urządzenia domyślne.



  4. Po zakończeniu opcjonalnej konfiguracji urządzeń dzwiękowych, kliknij przycisk .



  5. Aby móc korzystać z telefonu, pamiętaj, aby nie zamykać tego okna.



  6. W ramach testu mikrofonu oraz słuchawek mozna skorzystać z wbudowanej funkcjonalności testu:



  7. W razie przypadkowego zamknięcia, możesz ponownie otworzyć powyższe okno klikając łącze z panelu u samej góry systemu Thulium.




Do góry strony ⇑



Połączenia przychodzące


System Thulium umożliwia odbieranie połączeń telefonicznych bezpośrednio przez przeglądarkę internetową.



  1. Kiedy aktywną stroną przeglądarki internetowej jest system Thulium, w prawym górnym rogu strony wyskoczy powiadomienie o przychodzącym połączeniu. Należy je odebrać zieloną lub odrzucić czerwoną słuchawką .



  2. Jeśli natomiast system Thulium nie znajduje się w aktywnym oknie lub aktywnej karcie przeglądarki internetowej:

    • W prawym dolnym rogu ekranu pojawi się powiadomienie od przychodzącym połączeniu. Kliknięcie powiadomienia uaktywni stronę systemu Thulium, gdzie będzie można połączenie odebrać lub odrzucić.



    • Ponadto, zmieni się ikona i nazwa aktywnej strony systemu Thulium. Pojawi się w niej ikona zielonej słuchawki oraz informacja o nowym połączeniu.

  3. Po odebraniu połączenia, możesz aktywne połączenie:




Do góry strony ⇑



Połączenia wychodzące


Połączenia można wykonywać przy pomocy telefonu Thulium Web Softphone na kilka sposobów:





  • Z panelu klienta klikając bezpośrednio numer telefonu.



  • Ze strony zgłoszenia:

    1. Klikając najpierw ikonę słuchawki



    2. A następnie klikając numer telefonu klienta



  • Przez kampanię

  • Korzystając z klawiatury ekranowej

    1. W tym celu kliknij ikonę telefonu .



    2. Pojawi się wówczas klawiatura ekranowa, dzięki której możesz ręcznie wprowadzić numer telefonu i wykonać połączenie klikając zieloną słuchawkę .





Do góry strony ⇑



Przekierowywanie połączeń


Połączenie telefoniczne odebrane lub wykonywane przez telefon Thulium Web Softphone można przełączyć na jeden z dwóch sposobów:

  • Przekierowanie skrótem po kliknięciu

  • Transfer do innego agenta po rozwinięciu opcji :

    1. Dokonaniu wyboru z listy aktywnych agentów lub wprowadzeniu numeru wewnętrznego



    2. I kliknięciu odpowiedniego przycisku:
      • Z konsultacją (łącząc się z nim/ją przed dokonaniem transferu) klikając przycisk
      • Bezpośrednio



Do góry strony ⇑



Opis rozmowy


Jeśli skonfigurowane są tematy rozmów i pola tematów, w trakcie lub po zakończeniu połączenia agent będzie musiał uzupełnić odpowiednie pola przed odebraniem kolejnego. Okno wygląda następująco:

  • Podczas rozmowy



  • Po zakończeniu rozmowy



  • W obydwu przypadkach, po uzupełnieniu wymaganych pól, kliknij przycisk .

  • W przeciwnym przypadku:

    • w panelu telefonu widoczna będzie informacja o zakończonym połączeniu, która nie zniknie dopóki nie zostanie uzupełniony opis rozmowy



    • przy próbie ustawienia statusu agenta na Wolny w prawym dolnym rogu strony pojawi się powiadomienie przełączenie na przerwę z powodu niezapisania tematu rozmowy.



  • Po zapisaniu opisu rozmowy, informacja z zniknie z panelu telefonu, lecz na kilka sekund pojawi się poniżej.




Do góry strony ⇑



Czy informacje były pomocne?

Łukasz

Mam na imię Łukasz i opiekuję się bazą wiedzy Thulium. Chcę, aby była ona dla Ciebie zrozumiała. Jeśli chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, napisz, chętnie przeczytam Twoje uwagi.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.