Widget

Widget pozwala Ci na umieszczenie czatu na stronie www Twojej firmy. Możesz skonfigurować go tak, aby był jak najlepiej dopasowany do swoich potrzeb oraz do stylu strony (m.in. kolor, kształt).

Z zakładki Administracja wybierz Czat → Widgety.

file

Następnie kliknij przycisk file znajdujący się w prawym górnym rogu.

file

  • Strona/Nazwa - wpisz nazwę widgetu, która będzie widoczna tylko dla użytkownika
  • Domena - wpisz nazwę domeny lub domen (po przecinku), na której czat będzie dostępny
  • Kolejki - wybierz kolejki, do których bedą trafiały czaty z tego widgetu. Gdy wybrana jest wiecej niż jedna kolejka to przy rozpoczynaniu rozmowy klient będzie mógł wybrać kolejkę/sprawę w której pisze (np. reklamacje/zapytania itp.)
  • Nagłówek okna rozmowy - wpisz nagłówek okna
  • Wiadomość powitalna - wiadomość powitalna pojawiająca się w lewym górnym rogu okna z czatem (nad tematem rozmowy)
  • Pole email - zdecyduj czy pole z adresem e-mail będzie wyświetlane, pojawiają się trzy opcje:
    • Ukryj - pole email będzie ukryte
    • Pokaż - pole email będzie pokazywane
    • Pokaż i wymagaj - pole email będzie pokazywane i wymagane
  • Komunikat poza godzinami pracy - możesz wpisać komunikat informujący klienta o kontakcie poza godzinami pracy, zamiast połączenia z agentem klient zobaczy ten komunikat
  • Poproś o ocenę rozmowy po zamknięciu czata - jeśli zaznaczysz te opcję to klient po zakończeniu rozmowy będzie mógł ocenić rozmowę za pomocą emotikonek
  • Rozpoczynaj rozmowę bez podawania danych - możliwość rozpoczęcia rozmowy na czacie bez konieczności podawania danych (imię i adres e-mail)
  • Pokaż awatar agenta - możliwość wyświetlania awatara agenta podczas rozmowy
  • Pola dodatkowe - możliwość dodania dodatkowego pola (pól) tekstowego do uzupełnienia przez klienta np. numer przesyłki. Pole to pojawi się pod adresem e-mail.
  • Pokaż pole ze zgodą RODO - możliwość wyświetlenia pola ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych
  • Treść zgody - treść zgody, możesz ją dostosować do swoich potrzeb

file

  • Wygląd zaproszenia - określ czy czat będzie się wyświetlał jako:

1. pasek na dole strony

file

2. chmurka/kółko

file

Możesz też wybrać możliwość niewyświetlania zaproszenia do czata.

  • Zaproszenie - wpisz tekst, który zachęci do kontaktu np. "Napisz do mnie"
  • Zaproszenie po godzinach pracy - możliwość wpisania tekstu, ktory pojawi się klientowi w przypadku kontaktu po godzinach pracy
  • Kolor zaproszenia - wybierz kolor zaproszenia (pasek lub chmurka)
  • Kolor zaproszenia po godzinach pracy - wybierz kolor zaproszenia po godzinach pracy
  • Język - wybierz język - polski lub angielski
  • Kolor przycisku "Rozpocznij rozmowę" - wybierz kolor przycisku rozpoczynającego rozmowę
  • Menu - możliwość zdecydowania czy w widgecie pojawi się opcja rozpoczęcia czatu i/lub zostawienia wiadomości

file

  • Pokaż formularz zgłoszeniowy po godzinach - po godzinach pracy klient będzie mógł napisać wiadomość, która trafi do kolejki zgłoszeń
  • Pokaż link do formularza kontaktowego podczas oczekiwania na agenta - w przypadku zbyt długiego oczekiwania na wolnego agenta klient będzie miał możliwość zostawienia wiadomości
  • Kolejka dla zgłoszeń z formularza kontaktowego - kolejka, do której kierowane są wiadomości z formularza kontaktowego
  • Temat zgłoszeń z formularza kontaktowego - temat nowego zgłoszenia z formularza kontaktowego

file

Po rozwinięciu przycisku "Pokaż zaawansowane" pojawiają się następujące parametry:

  • Adres serwera czata - adres serwera, na którym znajduje się czat
  • Pokazuj czat na urządzeniach mobilnych - możliwość wyświetlania czata na urządzeniach mobilnych
  • Ukryj czat gdy nie ma dostępnego agenta - możliwość ukrycia widgetu czata w przypadku, gdy nie ma wolnych agentów (agent wolny - na statusie "Wolnym" i posiada przynajmniej jedną rozmowę poniżej limitu)
  • Własny CSS - możliwość zdefiniowania za pomocą CSS własnych styli dla czata (przykład poniżej)

file

W części Testowanie znajdującej się po prawej stronie możesz wpisać dowolny adres, żeby sprawdzić jak wygląda skonfigurowany czat. Wpisz adres i kliknij przycisk file.

file

Po skonfigurowaniu i zapisaniu widgetu umieść go na swojej stronie. W jaki sposób? Wystarczy, że skopiujesz wygenerowany kod i dodasz go do źródła swojej strony.

file

Czy informacje były pomocne?

Dominika

Mam na imię Dominika i opiekuję się bazą wiedzy Thulium i chciałabym, by była dla Ciebie zrozumiała. Jeśli masz jakieś uwagi lub chciałbyś podpowiedzieć mi, co mogę zrobić lepiej, chętnie przeczytam.

Napisz do mnie: dokumentacja@thulium.pl.