Dodawanie klientów
Zakładka Klienci stanowi bazę Twoich klientów. Dzięki umieszczeniu ich w CRM-ie oprócz zebrania w jednym miejscu wszystkich informacji na temat klienta (m.in. numer telefonu, adres e-mail, dane adresowe) widzisz całą historię kontaktu z nim.
Klientów do CRM-u możesz dodać na dwa sposoby - dodając pojedyncze osoby (lub firmy) lub importując gotowe bazy danych w formacie CSV.
Dodawanie pojedynczych osób do CRM
Importowanie osób (firm) z plików CSV
Dodawanie pojedynczych osób do CRM
Wejdź w zakładkę Klienci, rozwiń przycisk i wybierz Dodaj osobę.
Otworzysz kartę nowego klienta - uzupełnij jego dane.
Czy wiesz, że...
Aby dodać klienta wystarczy uzupełnić pole "Nazwisko" lub "Numer telefonu". Pozostałe dane są opcjonalne.
-
W zakładce Dane podstawowe możesz uzupełnić takie dane jak: imię, nazwisko, PESEL, identyfikator, numer telefonu, adres e-mail (można dodać kilka adresów e-mail i numerów telefonu) oraz wybrać opiekuna klienta. Pojawia się także miejsce na krótką notatkę uzupełniającą informacje o kliencie.
-
W zakładce Dane dodatkowe pojawiają się bardziej szczegółowe informacje dotyczące klienta m.in. płeć, data i miejsce urodzenia oraz informacje związane z wykonywaną pracą - nazwa firmy, stanowisko oraz branża. Dodatkowo możesz przyporządkować klienta do określonego typu i grupy.
-
W zakładce Pola specjalne możesz uzupełnić dodatkowe informacje na temat klienta np. dotyczące zamówień.
- W zakładkach dotyczących adresów możesz uzupełnić dane teleadresowe (adres zamieszkania, adres korespondencyjny oraz adres do faktur).
Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk
Wejdź w zakładkę Klienci, rozwiń przycisk i wybierz Dodaj firmę.
-
W zakładce Dane podstawowe pojawiają się następujące dane: nazwa firmy (pole wymagane), identyfikator, typ i grupa klienta, numery NIP oraz REGON, adres strony internetowej firmy oraz dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail). Możesz przypisać do firmy opiekuna oraz zostawić krótką notatkę uzupełniającą informacje o kliencie.
- Pozostałe zakładki pozwalają na dodanie pól specjalnych i podanie danych adresowych.
Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk
Czy wiesz, że...
Możesz wyszukać dane firmy z GUS poprzez wpisanie 10-cio cyfrowego numeru NIP (bez myślników i spacji) bądź 9-cio cyfrowego numeru REGON (bez myślników i spacji) klikając .
Importowanie osób (firm) z plików CSV
Czy wiesz, że...
CSV jest to format przechowywania danych w plikach tekstowych. Format ten jest obsługiwany przez większość popularnych pakietów biurowych (m.in. Microsoft Office, LibreOffice).
Jeśli chcesz dodać większą liczbę osób do CRM najlepiej jeśli zaimportujesz gotowy plik w formacie CSV. Wejdź w zakładkę Klienci, rozwiń przycisk i wybierz Importuj osoby z pliku CSV (Importuj firmy z pliku CSV) - pokażemy Ci to na przykładzie dodawania grupy osób.
Zostaniesz przeniesiony na stronę importu.
Załącz plik CSV z bazą rekordów - kliknij przycisk . Pamiętaj, że Twój plik powinien posiadać nagłówki. Na ekranie zostanie wyświetlona tabela z zaimportowanymi danymi. Dopasuj nagłówki z pliku do nagłówków w bazie (proces mapowania danych). Nieprzyporządkowane nagłówki podświetlają się na czerwono.
Czy wiesz, że...
Klikając krzyżyk znajdujący się przy nagłówkach kolumn w bazie możesz usunąć wybraną kolumnę - nie będzie ona wtedy pobierana z pliku CSV.
Zaznaczenie opcji Aktualizuj istniejące rekordy pozwoli na aktualizację istniejących już w bazie rekordów, bez dodawania ich ponownie. Jeśli w pliku pojawi się klient, który znajduje się w CRM to zostaną uzupełnione jedynie dodatkowe dane.
Rozpoznanie rekordów może nastąpić po:
- identyfikatorze
- numerze telefonu
- adresie e-mail
- numerze PESEL
- numerze NIP
Rozwijając opcję "Pokaż zaawansowane" możesz ustawić:
- w jaki sposób kodowane są polskie znaki
- UTF-8 - domyślnie
- ISO 8859-2
- Windows 1250
- w jaki sposób rodzielane są kolumny
- przecinek (,) - domyślnie
- średnik (;)
- dwukropek (:)
- tabulator (\t)
Parametry powinny być takie same jak w dołączanym przez Ciebie pliku.
Jeśli dane się zgadzają kliknij przycisk . Otrzymasz komunikat o zakończeniu importu i zostaniesz przeniesiony na listę klientów.
Ważne
Aby poprawnie zaimportować płeć format w pliku powinien być: F - dla kobiety, M - dla mężczyzny
Jeśli podczas dodawania nowego klienta (osoby lub firmy) zostanie wpisany np. numer telefonu, który już istnieje w CRM-ie to system wyświetli okno z informacją o tym, że numer jest już przypisany do istniejącego klienta wraz z linkiem do jego karty.
Podczas dodawania klienta sprawdzane są następujące dane:
- numer telefonu
- adres e-mail
- nazwisko
- nazwa firmy
- numer NIP
- numer REGON
- identyfikator klienta
Podziel się swoją opinią